Αρχική ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΔΗΜΟΤΩΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ SAMOTHRAKI OPEN FORUM 2018 ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

SAMOTHRAKI OPEN FORUM 2018 ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

106
0
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Ολοκληρώθηκαν το Σάββατο 8 Σεπτέμβρη 2018 οι εργασίες του 2ήμερου συνεδρίου που διοργάνωσε η Συμβουλευτική Αναπτυξιακή Εταιρεία ΙΑΣΙΩΝ σε συνεργασία με τον Δήμο Σαμοθράκης. Η Σαμοθράκη φιλοξένησε το 1ο Open Forum για την αειφορία και τον τουρισμό. Μια συνάντηση με ειδικό ενδιαφέρον και πολλές προτάσεις, ιδέες και γνώσεις.

Την έναρξη της διοργάνωσης χαιρέτισε το Δήμαρχος κος Αθανάσιος Βίτσας, ενώ τη γενική διεύθυνση  της διημερίδας είχε ο κος Παναγιώτης Καμπούρογλου, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος  της ΙΑΣΙΩΝ.

Ο Δήμαρχος Σαμοθράκης χαιρέτησε τη παρουσία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, του Επιμελητηρίου, του Ο.Λ.Α., θεσμικών εκπροσώπων του τόπου, επαγγελματιών και συλλόγων του νησιού σε μια συνάντηση που οραματίζεται να γίνει ένας θεσμός ζύμωσης όλων των συντελεστών για την ανάπτυξη του νησιού.

Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κος Παναγιώτης Παπάς περιέγραψε το «πακέτο» του τουριστικού αποθέματος του νησιού. Προκάλεσε αίσθηση η πληρότητα της αειφορικής δυνατότητας και έγιναν πολλές αναφορές στις εισηγήσεις που ακολούθησαν. Η κουζίνα της, τα αυτοφυή φυτά και τα φρούτα, η παραδοσιακή αρχιτεκτονική κτηρίων, χωριών  και αγροκτημάτων, ο θρησκευτικός τουρισμός, η γαστρονομία, ο περιπατητικός και ο συνεδριακός τουρισμός, οι νέοι κάτοικοι, έλληνες και ξένοι να προσεγγιστούν ως δημιουργικό και παραγωγικό κομμάτι.

Η συνεργασία της Φύσης στο αποτέλεσμα της Σαμοθράκης δίνει τόσες πολλές επιλογές που την κάνει να πρέπει να διαλέξει ποιο. Ποιό από όλα τα δυνατά της σημεία να βάλει μπροστά για να πετύχει το brand name;

Η πρώτη μέρα συνεχίστηκε με εισηγήσεις για τη  γεωπολιτική θέση και τη κινέζικη στρατηγική του «One Βelt – One Road», με εισηγητή τον κ. Κωνσταντίνο Αντωνιάδη, Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Π.Ε. Έβρου. Η  νησιωτικότητa και οι θαλάσσιοι οδοί για την ανάπτυξη της Σαμοθράκης,  ήταν το θέμα του Ηλία Μπίσια, Δικηγόρου, Διευθυντή Σύνταξης Ναυτικά Χρονικά. Την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και της γαστρονομίας του ξεδίπλωσε η κα. Αγγέλα Γιαννακίδου, Διευθύντρια, Εθνολογικού Μουσείου Θράκης. 

Την δεύτερη μέρα οι σύνεδροι επικεντρώθηκαν στις πολλές επιλογές βιώσιμης ανάπτυξης που έχει το νησί και εντόπισαν γρήγορα τα πολλά πλεονεκτήματά του.  Προτάθηκαν  συγκεκριμένες λύσεις και τρόποι.

Με απλή γλώσσα εξήγησαν πως  με τη τεχνολογία στο κινητό μας λειτουργούμε μια επιχείρηση μέσα από αυτό, πως θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία για να πετύχουμε.

Ο κος Παναγιώτης Παπαδημητρίου, Διευθυντής Εταιρικής Ποιότητας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και Πρόεδρος της Επιτροπής ΕΚΕ, Ελληνοαμερικάνικου Εμπορικού Επιμελητήριου μίλησε πως ο Βιώσιμος Τουρισμός μέσω της βέλτιστης χρήσης των φυσικών πόρων και με τη διατήρηση της αυθεντικότητας μπορούν να επιφέρουν τα μέγιστα κοινωνικοοικονομικά αποτελέσματα.

Η κa Αλίκη Τσιρλιάγκου, Διευθύντρια Nitra Gallery Athens – Thessaloniki, Επιμελήτρια εκθέσεων, εξήγησε πώς ένας τόπος μπορεί να δημιουργήσει ένα πολιτιστικό (ή άλλο) αφήγημα (place brand) σχετικά με αυτά που προσφέρει για να γίνει αναγνωρίσιμο στους δυνητικούς επισκέπτες δημιουργώντας μια αίσθηση μοναδικότητας σε μια παγκόσμια αγορά.

Η κα Ελένη Σβύρου  – Σβυριάδη, Skopelos Village Hotel, ανέπτυξε δράσεις πολιτιστικών δρώμενων που ενεργοποιούν όλες τις ηλικίες και ζωντανεύουν περιοχές, ανακαλούν μνήμες, προκαλούν συνεργασίες και πολύτιμες προσωπικές σχέσεις.

Η κα Εύα Θεοφάνους, Ιδρύτρια, Happy Small Hotels,  όρισε αναγκαία την εμφάνιση της επιχείρησης στο διαδίκτυο και επέδειξε τί προσφέρουν οι εφαρμογές (apps) στις μικρές επιχειρήσεις. Διερμηνεία και μετάφραση είναι δωρεάν και εύκολη για όλους, όταν το θελήσουν, εξηγώντας παραστατικά πως μια 75χρονη ιδιοκτήτρια ενοικιαζόμενων δωματίων κάνει χρήση των τεχνολογιών και μιλά όλες τις γλώσσες με τη βοήθεια του ίντερνετ.

Ο κος Στέφανος Σιδηρόπουλος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Trekking Hellas, μίλησε για την ενεργό αναψυχή, «στα μονοπάτια που περπατώ μου μαγειρεύουν ή συμμετέχω στον πατητήρι» ανέφερε. 

Η δράση του Συλλόγου «Βιώσιμη Σαμοθράκη» αναπτύχθηκε από τον κο Γιώργο Μασκαλίδη, Τεχνολόγο Δασοπόνο- Μελισσοκόμο και Αντιπροέδρο του Συλλόγου «Βιώσιμη Σαμοθράκη».

Ο κ. Αλέξανδρος Παπαχριστοφόρου, Διδάκτορας Μελισσοκομίας ΑΠΘ, Αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Μελισσοκόμων (EPBA), έπεισε εύκολα για τα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα που προσφέρει, μέσω της μέλισσας, το νησί στους ανθρώπους.

Η Τράπεζα Πειραιώς, εκπροσωπήθηκε από τον κ. Αντώνιο Σκουλάκη, Διευθυντή, Περιφερειακής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, και τον κ. Χρήστο Χρηστίδη, Sales Manager, Τραπεζικής Μικρών Επιχειρήσεων και Επαγγελματιών. Οι σύνεδροι και οι εκπρόσωποι της τράπεζας Πειραιώς πρότειναν ως ώριμο ένα επιχειρηματικό εγχείρημα για συμβολαιακή καλλιέργεια στη μελισσοκομία.

Αν και η παρουσία των τοπικών  επιχειρηματιών ήταν ισχνή, η συζήτηση έδωσε στους συνέδρους τη δυνατότητα να δώσουν μια σειρά προτάσεων για αυτό που θα μπορούσε να είναι το  brand name “Samothraki». «Όλος ο κόσμος σε ένα νησί» ακούστηκε ως πρόταση από την κα Αφροδίτη Αρβανίτη, πρώην γενική διευθύντρια του NJW PLAZA. «Σήμερα η αντίληψη για τη Σαμοθράκη είναι ανάμεσα σε άγρια φύση και λίγο τουρισμό, αλλά όχι κάτι ξεκάθαρο. Πρέπει να γίνει πολύ πιο καθαρό».

Ακούστηκε και επισημάνθηκε πολλές φορές ότι οι συνέργειες είναι απαραίτητες για την επιτυχία και πως η συνεργασία απαιτεί εμπιστοσύνη. Η θετική σκέψη και η επιμονή θα μας οδηγήσει στην επιτυχία των στόχων μας. Το επιχειρηματικό δαιμόνιο, του κ. Χρήστου Σταμάτη, Διευθύνοντος Συμβούλου της Stevia Hellas, με έδρα τη Λαμία εξηγεί τη τεράστια επιτυχία ενός αγροτικού συνεταιρισμού.

Η συνταγή για το brand name και το business plan της Σαμοθράκης που προτάθηκε από τον κο Παύλο Τσιαπό ιδρυτή και CEO του δημιουργικού γραφείου Souldesign, περιλαμβάνει το branding, τη πιστοποίηση βιώσιμου τουρισμού, τη χρηματοδότηση και μοντέλα αυτοχρηματοδότησης (enterprise Greece, fast track ν. 3894/2010),  υδατοδρόμια, πλατφόρμες e-ξενάγησης, συμβολαιακές καλλιέργειες, συμπράξεις για τοπικά προϊόντα, ξεναγούς, προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας, επενδύσεις στην ποιότητα, τη μελέτη παραπόνων ως πηγή γνώσης και την εφαρμογή προτύπων. 

Ο κος Θωμάς Σπανός, FLEXIT, IT Solutions Architec, εξήγησε πως η χρήση της πληροφορικής είναι οικονομική, αυξάνει την ανταγωνιστικότητα, μειώνει τα κόστη και περιορίζει τις ώρες μη λειτουργίας.

Το υψηλό επίπεδο των εισηγητών αλλά και του περιεχομένου των εισηγήσεων έδωσε στο κοινό καθαρές προτάσεις, ιδέες και τροφή για εποικοδομητική συζήτηση.

Το Forum έκλεισε με ένα πάνελ με συντονιστή τον κ. Παναγιώτη Καμπούρογλου και θέμα το brand της Σαμοθράκης.

Οι πολίτες ζήτησαν να μπορούν να επικοινωνούν για ενημέρωση, διαβούλευση και συζήτηση, προτάσεις και σχόλια. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που δημιουργήθηκε για τον σκοπό αυτό από τους διοργανωτές είναι: samothrakiopenforum@gmail.com.

Με τη προσδοκία για καθιέρωση του FORUM ως θεσμός και με σχετικό αίτημα του Δημάρχου ήδη από μηνός στη Περιφέρεια, η Σαμοθράκη θα πρέπει να επικοινωνήσει, να διαχύσει, και να προωθήσει τα αποτελέσματα του συνεδρίου για να υπάρξει η συνεργασία, η εμπιστοσύνη, η προσπάθεια, η επιχειρηματικότητα, το ενδιαφέρον, οι δυσκολίες, το αποτέλεσμα, η ‘’Νίκη’’ της Σαμοθράκης.

Την εκδήλωση υποστήριξαν :

Η Τράπεζα Πειραιώς ως χορηγός της εκδήλωσης και οι επιχειρήσεις: Aegean, Ναυτικά Χρονικά, New Deal, Made for Gods, Souldesign, NIKH Beach Hotel, Mariva Bungalows, Samothraki Village Hotel, Αρχόντισσα Boutique Beach Hotel,  Υληέσσα Villa Hotel Appartments.

Ο Δήμος Σαμοθράκης ευχαριστεί όλους τους υποστηρικτές της δράσης  για την άριστη συνεργασία, τους συνέδρους και κυρίως τον κο Παναγιώτη  Καμπούρογλου  για την έμπνευση,  την προσφορά του και την άρτια οργάνωση.